Elérhetőségek

Car-Audio - Navigáció a gyári autós multimédiában

Cím: 1106 Budapest X. kerület,
Fehér út 10. / 13-as épület
Telefon: +36209527107
E-mail:
Nyitvatartás

Nyitvatartás

Hétfő: 9:00 - 17:00
Kedd: 9:00 - 17:00
Szerda: 9:00 - 17:00
Csütörtök: 9:00 - 17:00
Péntek: 9:00 - 17:00
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva
   

 



Hírek

5. Jól hoz az objektív felelősség - Ráfaraghat a tulaj! Ha elkapnak, ha nem...

2008-05-26 20:15

Az új jogszabálynak hála mostantól mindenképpen fizet valaki. Két eset lehetséges: vagy az elkövető vagy az üzembentartó. Egyszerűbb a felelős megállapítása, ha kiveszik a forgalomból a szabályszegőt, mert ilyenkor egyértelmű a felállás. Az ellen indul a közigazgatási (esetleg a szabálysértési) eljárás, aki a volán mögött ül, ha ő az üzembentartó, ha nem. Utóbbi esetben lehet egy kis gubanc. 

Ha valamilyen oknál fogva az elkövetőn nem lehet behajtani a bírságot, az automatikusan az üzembetartóra száll, aki így ártatlanul is kénytelen majd fizetni. Még nehezebb dolga lesz az üzembentartónak, ha utólag akarja majd bebizonyítani, hogy adott időben és helyen nem ő ült a kormánynál. 

Nem kell fizetni, ha ellopták

Utólagos bizonyításnál egyetlen szomorú, de biztosan hatásos kibúvó létezik: az ha a közlekedési vétség előtt bejelentettük az autónk eltűnését. Ha az autótolvajok még ez előtt követik el a kihágást, akkor főhet majd a fejünk rendesen. 

Ennél jóval életszerűbb esetek is vannak, amelyekre érdemes előre felkészülni. Ilyen az, amikor kölcsön adjuk az autónkat. A használat átengedéséről érdemes egy olyan, két tanú által aláírt okiratot készíteni, amely egyértelműen bizonyítja a vezető személyét, szerepel rajta az autó rendszáma, valamint az, hogy mennyi időre váltunk meg az autótól. Ilyen bizonyító erejű okirat egyébként a fuvar- és a menetlevél is. 

Az okiratot az értesítés utáni 8 napon belül kell elküldeni, és ebben az esetben az azon szereplő személy ellen indul meg az eljárás. A lehetőség sajnos ilyenkor is fennáll, hogy a vezetőn nem tudják behajtani a bírságot, így az ilyenkor megint az üzembentartóra száll vissza.

Ugyanez lesz a vége, ha az átadásról nem rendelkezünk bizonyító erejű okirattal. Ugyan van lehetőség ezt utólag is elkészíteni, de lássuk be, jóval nehezebb utólag rávenni valakit arra, hogy saját maga ellen valljon. A rendőrség ilyen ügyekben alkalmazhatja a szembesítést is a megnevezett elkövetővel szemben, de a D.A.S. szerint valószínűleg ez nem vezet majd eredményre, a rendőrség szerint pedig ezt a módszert csak elenyésző esetben vetik be. Magyarán az üzembentartó csúnyán ráfaraghat. 

Nincs kibúvó 

Jámbor István, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti osztályvezető-helyettese kérdésünkre elmondta, hogy az objektív felelősség bevezetésétől nem a jogosítványok tömeges begyűjtését várja a rendőrség, hanem inkább a közlekedési morál javulását. 

Amennyiben a notórius gyorshajtók több, százezres nagyságrendű büntetést is begyűjtenek, talán előbb-utóbb maguktól is észhez térnek. Így hosszú távon van esély arra is, hogy tartósan csökkenjen a balesetek száma, amelyekben még mindig a gyorshajtás a listavezető.

Jámbor úr szerint ezek után olyan helyeken is számíthatunk mérésekre, ahol korábban nem, mivel eddig a megállításra is alkalmas helyszínek kiválasztására törekedtek a járőrök. Az egyszerűbb felelősségre vonás miatt, mostantól ez már nem cél.

Forrás: Vezess.hu 

Kapcsolódó link: http://www.vezess.hu/magazin/jol_hoz_objektiv_felelosseg/14296/?o=2








Vissza az előző oldalra!
Car-Audio - Navigáció a gyári autós multimédiában - Magyar